Introkurs Hav

Praktisk info

Sted: Arendal kajakklubb, Hansnesveien 27a

Oppmøte klokka 18.00 på brygga ved klubbhuset.

Kurset varer i ca. 3 timer.

Pris kurs kr. 550,-

Pris medlemskap kr. 750

Kajakk, åre, vest og trekk inkludert

Kursinnhold

Dette kurset er perfekt for deg som lurer på om kajakkpadling kan være noe for deg. Kurset gir våttkort i henhold til Norges padleforbunds våttkortstige.

På kurset får du praktisk info om klubben og de ulike kajakkene. Du lærer hvordan man entrer en kajakk, enkle padleteknikker og får en innføring i kameratredning.

Etter endt kurs har du gjennom enkle praktiske øvelser lært å bruke kajakk, åre, trekk og vest. Kurset skal motivere for videre opplæring i padling.

På slutten av kurset får du utdelt våttkort, samt nøkkelkort til klubbhuset.

Les mer om pensum på introkurs hav her

Bekledning

Utstyr og bekledning styres av årstid og temperatur i vannet. På vinter, tidlig vår og høst er det kjølig i vannet, da er tørrdrakt med ull under å foretrekke, men en våtdrakt med ullundertøy og vindjakke fungerer også. Vi anbefaler sko uten skolisse (skolissene kan henge seg fast  i kajakken ved velt).

Tørrdrakt til kurs kan leies av klubben for kr 200,- avtal dette med utleieansvarlig Anja før kurs.

Det er viktig å ha med komplett skift. Det er dusjer og garderober i klubben.

Betalingsinformasjon og registrering

Kursdeltakelse forutsetter medlemskap i klubben.

1: Gå til våttkort.no. Finn ønsket kurs i listen og trykk påmelding.

2: Betal kursavgift og evt leie av tørrdrakt etter avtale til kontonummer :  2801 23 75672 eller Vipps til 115272

3: Meld deg inn i klubben her. Etter registrering vil du motta en faktura for medlemskontigent på din epostadresse så fort vår kasserer har behandlet din medlemssøknad.

Spørsmål kan best rettes til kursholder. Skulle du bli syk rett før kurset, vennligst kontakt kursholder som står oppført på våttkort.no eller send en mail til kurs@arendalkajakklubb.no

Velkommen!