Arendal kajakkrace - Hisøy rundt 2020

Arrangør: Arendal Kajakklubb

Vis kart

Arendal kajakkrace - Hisøy rundt 2020

Arendal kajakklubb har gleden av å invitere alle kajakkpadlere til kajakkløp Hisøy rundt, lørdag 25. juli. Her kan du konkurrere mot noen av landets beste padlere, mot hyttenaboen eller mot deg selv.
Eller du kan velge turklassen, uten tidtaking, og bare nyte turen «rundt elva» og Arendals flotte skjærgård.
Norgescup Surfski 2020 inngår i løpet.

Lørdag 25. juli, start alle klasser kl 1000
Start/mål/parkering
Tangen på His, Tangen Alle' 38, 4817 His.
Klasser
Åpen turklasse: Uten tidtaking. Alle kajakktyper
Konkurranseklasser: NC Surfski SSD og SSH, K1 og K2D, K1 og K2H (K=kajakk, 1=ener, D=damer)
Sikkerhetsutstyr
Vest påbudt for alle. I tillegg til leash for surfski
Distanse
Hisøy rundt. 13 km
Premiering
Pengepremier til de tre første i hver klasse (ikke NC, som har egen premiering etter avsluttet sesong). Uttrekkspremier for alle deltagerne
Rekord
Hisøy rundt-rekorden for damer er på 1:12:10 og for herrer 0:59:30. Vinner du klassen din og slår denne tida, frister vi med pengepremier på kr 5000.
Påmelding
Gå inn på www.deltager.no/hisoyrundt   og meld dere på. NB! Påmeldingen stenger fredag 24. juli kl.23.00.
Max deltagere er 200, så førstemann til mølla ...
Deltageravgift: 350 kr. for konkurransklassene og 200 kr. for turklassen.
Koronatiltak:
Arendal kajakk klubb følger koronavettreglene til Norges Padleforbund og gjennomfører løpet i henhold til disse. Mer info her: https://www.padling.no/  Det er derfor viktig at alle oppgir mailadresse og mobilnummer ved påmelding..