Årens Dag 5. august 2023

Bli med på Årens Dag og delta i det tradisjonelle "Hisøy Rundt"-løpet lørdag 5. august.

Det er egne klasser for kajakk, robåter og SUP. Konkurrer mot noen av landets beste padlere, roere, naboene på hytta eller bare utfordre deg selv. Du kan også velge turklassen og nyte en avslappende tur i vår vakre skjærgård. Deltagerne oppfordres til å plukke søppel og det blir egen premiering for dette.

Ikke gå glipp av sjansen til å besøke "The Tall Ships Races" som gjester Arendal fra 3. til 6. august. Mer informasjon finner du på www.tallshipsracesarendal.no.

Program: Starttidspunkt er kl. 10:00 på Tangen på His. Registrering og utdeling av startnummer starter kl. 08.00, etterfulgt av skippermøte kl. 09.30.

Distanse: Hisøy rundt er 13 km. Hvis været ikke tillater denne ruten, vil det være en alternativ rute rundt Ramsøya på 8 km. Egne traseer for SUP på Hølen ved startområdet.

Klasser: Konkurranseklasser inkluderer K1 D/H og K2 D/H Robåt: Alle typer robåter er tillatt. SUP: Hisøy Rundt og Barneklasse/Åpen Klasse på Hølen.  Har du det som trengs for å slå gjeldende rekord? Hvis du vinner klassen din og setter ny rekord, vil du bli belønnet med en pengepremie på kr. 5000,-.

Premiering: Det vil være premiering i konkurranseklassene.

Sikkerhetsutstyr: Vi tar sikkerheten på alvor. Det er påbudt for alle å bruke redningsvest, og det vil være vaktbåter plassert langs løypa.

Miljø: Årens Dag har oppnådd Silver Level Clean Regattas-sertifisering fra organisasjonen "Sailors for the Sea" i 2022, som anerkjenner vårt engasjement for miljøet. Vi legger stor vekt på ulike miljøtiltak under arrangementet, og en dedikert rapport vil bli utarbeidet for å presentere resultatene.

Påmelding: https://arendalkajakklubb.no/events/ticketcart?eventid=1000090734.

Det finnes toaletter på området, og det er gode parkeringsmuligheter. Løypetrase finner du på denne linken: Løypetrase

Årens Dag er et samarbeid mellom Arendal Kajakklubb, Arendal Roklubb og Starboard.