Årens Dag 27. juli 2024

Bli med i det tradisjonelle "Hisøy Rundt"-løpet lørdag 27. juli!

• Egne klasser for kajakk, robåter og SUP.
  • Konkurrer mot noen av landets beste padlere, roere, naboene på hytta eller bare utfordre deg selv!
  • Du kan også velge turklassen og nyte en avslappende tur i vår vakre skjærgård.
  • Pengepremie i konkurranseklassene K1 Dame og Herre, deltakermedalje til alle.

Program:
Start kl. 10:00 på klubbhuset til Arendal Kajakklubb/Arendal Roklub, Hansnesveien 27A, 4839 Arendal (NB! Ikke på Tangen)

Registrering og utdeling av startnummer fra kl. 08:00, skippermøte kl. 09:15.

Distanse:
Hisøy rundt er 13 km. Hvis været ikke tillater løypetrasé, blir alternativ rute rundt Ramsøya (11 km).

Kartutsnittet under viser løypetraseen for Hisøy Rundt.

Klasser:
Konkurranseklasser for kajakk er K1 Dame/Herre og K2 Dame/Herre/MIX. For robåt: Alle typer robåter er tillatt. SUP Dame/Herre. Det er også en egen turklasse, fritt valg av båt.

Rekord? Premie?

Har du det som trengs for å slå gjeldende rekord? Gjeldende rekord i dameklassen er 1:10:14, og i herreklassen 55:58
Hvis du vinner klassen din og setter ny rekord, kaprer du pengepremien på kr. 5000,-.

Det er premiering i alle klasser.

Sikkerhetsutstyr: Vi tar sikkerheten på alvor. Det er påbudt å bruke redningsvest, og vakter passer på langs løypa.

Påmelding: ÅRENS DAG 2024

Parkering: Det er få plasser ved klubbhuset, og vi ber derfor deltagere laste av kajakker utenfor klubbhuset og parkere etter anvising av vakt på stedet.

Hisøy Rundt er et samarbeid mellom Arendal Kajakklubb og Arendals Roklub.

Tidligere resultater:

Hisøy rundt 2023