Grunnkurs Surfski

Vis kart

Dette er kurset for deg som vil ha det lille ekstra ut av padlingen og som ønsker å utfordre deg selv litt mer, og som f.eks. ønsker å lære litt om øktplaner for bedre treningseffekt og bedre akselerasjon for å surfe på bølgene. Eller for deg som ganske enkelt ønsker å padle kajakk, men som synes det virker skummelt med skjørt. Kurset går over flere mandagskvelder kl. 17-21. Første kurskveld er 31. mai, deretter 7., 14. og 21. juni. Oppmøte Arendal Kajakklubb. Deltakeren introduseres til surfski og utstyret. Etter endt kurs har deltakeren gjennom praktisk øvelse lært å bruke surfski, åre, leash og vest. I tillegg er deltakeren kjent med enkle sikkerhetsrutiner og øvelser, samt hvordan effektivt manøvrere kajakken. Innhold: • Om klubben, padleforbundet og Våttkortstigen • Innføring i utstyr • Transportere, løfte og bære kajakk og utstyr • Ilandstigning og entring fra/til relevante plasser • Sikring av kajakk etter ilandstigning • Grunnleggende padleteknikk (framdriftsteknikk og støttetak) • Redningsteknikker (komme seg opp i kajakken på egenhånd og kameratredning) • Generell sikkerhet og grunnleggende sjømannskap Gjennomføring: • Praktisk med padling i fokus. • Kursleder vurderer ut ifra lokale forhold hvor mye teori og praksis som legges inn for å nå kursets mål og komme igjennom innholdet • Trening gjennom fire kurskvelder hver på 4 timer, totalt 16 timer Deltagerne får låne surfski, åre og vest. Bekledning: • Våtdrakt eller tørrdrakt. • Varme klær, minst et ekstra skift! Gjerne ull og noe vindtett. Arrangør: Arendal Kajakklubb Kursledere: Kristian Hermansen, Thomas Hestvold og Hans Jørgen Mørch Kontakt: Hans Jørgen Mørch, 90510536. Kursavgift 1800,- NOK (inkluderer Våttkort) Betales inn på Vipps 115272 eller konto 2801 23 75672 senest 1 uke før kursstart.