Klubbtur til Bjorsund naturreservat

Postet av Arendal Kajakklubb den 9. Jun 2024

Sommerferien nærmer seg og vi inviterer til siste fellestur før sommerferien. Søndag 30. juni tar vi turen til flotte omgivelser i Bjorsund naturreservat som ligger mellom Nidelva og Rorevann. Turen starter ved Furre bru ved Løddesøl og vi padler sørover mot naturreservatet. På veien dit tar vi en en avstikker innom Agders svar på Overfloden ;). Vi padler gjennom reservatet og videre inn i Rorevann og tar pause i Taulekilen. Dersom været tillater det kan vi kanskje også grille der.

Vi møtes på klubben kl. 10.00 for å ta ut kajakker og laster de på tilhengeren og reiser derfra innen kl. 11.00 til Furre. Det er fint hvis flere som har bil møter ved kajakklubben så vi kan organisere samkjøring.

Turen passer for alle og det er anslagsvis 16-17 km i rolig tempo. Fint hvis dere som er interesserte melder dere på arrangementet. Det er ikke bindende påmelding, men da har vi litt innsikt i hvor mange som kommer i forbindelse med planleggingen.

For spørsmål, send epost til tur@arendalkajakklubb.no.

Bilde fra "Overfloden"

Omtrentlig rute for turen