Klubbregler for Arendal Kajakklubb

1. Generelt
    Som medlem må du overholde klubbens lover og regler. Det er en forutsetning at du er svømmedyktig og at du gjør deg kjent med bruk av kajakk, før du benytter deg av vårt utstyr. AKK har ansvar for å tilby deg en sikker padleopplevelse, du har ansvar for å følge vårt reglement.

2. Båtplass
    Alle medlemmer kan søke om båtplass for privat kajakk. Forutsetningen for å beholde tildelt båtplass er at du padler en del i løpet av sesongen. Båter skal merkes med eiers navn inni cockpiten.

3. Forsikring
    Båter som oppbevares i klubbhuset og som tilhører medlemmene er ikke dekket av klubbens brann- og tyveriforsikring. Vi anbefaler på det sterkeste at du låser kajakken din forsvarlig. Klubben har ikke ansvar dersom uvedkommende benytter seg av private båter.

4. Nøkkel
    Nøkkel til klubben får du utlevert når kontingenten er betalt. Dersom du er nytt medlem og ikke har tatt et introduksjonskurs tidligere, må du ha et slikt før du får nøkkelkort og dermed tilgang til våre fasiliteter. Klubbhuset skal alltid være stengt når det ikke er noen i klubben. Alle medlemmer er ansvarlige for at alle dører som skal være låst, er det. Vis ansvar for klubbens og medlemmenes eiendeler.

5. Klubbåter til utlån
    Klubben har en del båter til utlån for medlemmene. Det er utarbeidet egne regler for lån av klubbåter (se under.) Videre er det en forutsetning at du som er nytt medlem, har tatt et instruksjonskurs hos oss (eller annet sted som tilbyr slikt kurs i regi av Padleforbundet), før bruk av vårt utstyr. Da vil du være bevisst behandling av utstyret, kunne grunnleggende padleteknikk, samt gjøre kameratredning.