Arendalspadlere i Tour de Gudenaa

Postet av Arendal Kajakklubb den 13. Sep 2022

Fredag dro sju padlere fra klubben til Danmark for å delta i det tradisjonsrike maratonløpet; Tour de Gudenaa.

Sammen med Dalsland kanotmaraton er dette det største kajakkløpet i Norden. Det er derfor prestisjefylt og samler mange deltagere. Samtlige av våre stilte på maratondistansen.

Starten, lørdag formiddag, gikk fra Ans, med innkomst i Randers 42 km seinere. Forberedelsene blant våre gutter har vært  noe forskjellig, men alle fullførte i fin stil.

Kristian og Øystein tok en suveren seier i K2-klassen, med Thomas og KB noe lenger nede på lista.

Bjørn tok en meget sterk pallplass i K1, mens Vidar også padla inn til en god tid.

Hans Jørgen har også all grunn til å være fornøyd med pallplass i surfskiklassen.

Det var slitne kærer på ferga hjem på lørdagskvelden!

På bildet fra venstre: Bjørn, Hans Jørgen, Thomas, meg, Øystein, Vidar og Knut Bjørn.