Mye gøy som skjer i Arendal Kajakklubb i September

Postet av Arendal Kajakklubb den 24. Aug 2021

Lørdag 4. september inviterer vi til en trim/mosjonstur fra klubben kl. 10:00

Dette er en tur for alle som vil padle for å trimme litt i kajakken. Vi ønsker alle velkomne uansett form, men det må være ok å skulle bli litt svett. Dette er ingen konkurranse og tempo vil være noe raskere enn på onsdagsturene, men ingen spurt og konkurranse. Dette er et tilbud lavterskeltilbud der vi lærer bruke kajakken til annet enn bare turpadling.

Etter trimmen inviterer vi til brunsj i klubbens lokaler. En glimrende anledning til både å stifte nye bekjentskaper og til å pleie vennskap 😊

Påmelding skjer til tur@arendalkajakklubb.no torsdag 2 september. Tilbudet er gratis for våre medlemmer.

Tirsdag 7. september arrangerer vi en kveld der du vil lære å padle på en mer effektiv måte. Da blir det lettere å hive seg i kajakken og ut på tur. Denne turene starter fra brygga på klubbhuset kl. 18.00. Påmelding til kurs@arendalkajkakklubb.no  Tilbudet er gratis for våre medlemmer.

Torsdag 9. september- Bli kjent med Arendal Kajakklubb
Har du alltid hatt lyst til å teste ut hvordan det føles å sitte i en kajakk, eller hvordan andre typer kajakker enn det du alltid bruker føles? Dette er en glimrende anledning til å prøve. Ta med deg barna dine, venner og kjente til EB-stranda fra 16:30. Her vil både voksne og barn få muligheten til å bli kjent med Arendal Kajakklubb og vårt tilbud. Det vil være mulig å teste kajakker og utstyr.

Vi gleder oss til å treffe dere alle 😊

11.-12. september ønsker Arendal Kajakklubb velkommen til teknikk-kurs-hav på Narestø/Buøya. Dette er et kurs for deg som allerede har grunnkurs og som ønsker å bygge videre på denne kunnskapen. Kurset er en ypperlig anledning til å bli trygg i kajakken, og utvikle dine ferdigheter gjennom lek og utfordringer. Du lærer flere styreteknikker, bruk av tauline, finsliper litt redningsteknikker og introduseres for rulla. Målet er å utvikle teknikken din og gjøre deg til en habil padler og utfordre deg i litt urolig sjø.  Du kan lese mer om kurset og melde deg på her

Mandag 20. september er det dugnad med noe attåt på klubben.
Denne mandagen blir det en dugnad utenom det vanlige. I tillegg til at vi skal vaske og pusse alle våre kajakker, blir det også en stand med mulighet for å kjøp flott kajakkutsyr. Utstyret er helt nytt og du vil helt sikkert også få gode tips til bruk og behov for utstyr.
Som om ikke dette var nok blir det også en kajakkauksjon. Vi gjør rom for nye kajakker og selger av denne grunn unna noen av de gamle. Det blir ikke informert på forhånd om hvordan kajakker som skal auksjoners vekk så her er det bare å vente i spenning.
Møt opp på klubben fra kl. 1630.
 Grillen tennes også for å mette våre flotte medlemmer utover kvelden.

Vel møtt til dugnad 😊

Hver onsdag i september arrangere vi også onsdagsturer. Dette er en tur for alle der turansvarlig legger opp turen etter deltageren. Møt opp ferdig skifta og klar for tur på brygga kl. 18. Ansvarlig for turene med kontaktinfo legges fortløpende ut på vår arrangement kalender på nettidene og på vår medlemssider på Facebook