Raet Surfski Challenge, NC1 Surfski

Postet av Arendal Kajakklubb den 23. Jul 2018

Lørdag 11. august arrangerer Arendal Kajakklubb norgescup i surfski. Løpet går mellom Grimstad og Arendal, og starten legges til Grefstadviga (Grimstad), der sannsynligheten er størst for medvindsløp. Målgang vil være på Hove (Tromøy, Arendal). Distansen er ca 15 km og går hovedsakelig utaskjærs i et område med store muligheter for surf.

Sannsynligheten for vind størst litt utpå dagen, starten er derfor lagt til kl 1300. Løype med forbehold om endringer:

a. Hovedløype ved sydvestlig vind/bølger:

i. Start Grefstadviga

ii. Rundt fast sjømerke rett ut fra start

iii. Mellom Store og Lille Torungen

b. Alternativ løype ved østlig vindretning: Motsatt hovedløype

c. Alternativ ved utfordrende forhold, sydvestlig vind/bølger:

i. Start Grefstadviga

ii. Mindre eksponert / innaskjærs

iii. Målgang Hove

Link til løypekart: NC1Surfski_Løypekart.png

Skippermøte ved start kl 1230

Klasser SS1 Dame og SS1 Herre

Sikkerhet

Løpet vil bli fulgt av sikringsbåter. Padlerne må selv sørge for å ha følgene sikkerhetsutstyr.

• Flyte vest i fluoriserende farge
  • Leg-leash
  • Fløyte
  • Nødbluss (fås kjøpt ved start)
  • Mobil i vanntett pose

Deltageravgift

Deltageravgiften er NOK 300.-

Oppmøte

Alle som trenger transport møter på parkeringsplass ved Hove Camping innen kl 1100. AKK stiller med kajakkhenger. Registrering og utdeling av startnummer på Grefstadviga fra kl 1130  (se vedlagt kart)

Påmelding

Innen 10. august via deltager.no :

NB! AKK har overnattingstur med rekefest lørdag kveld på Store Torungen samme helg. Se https://arendalkajakklubb.no/e...

Deltagerne er velkomne til være med. Vi trenger i så fall beskjed innen 1. august.

Ved spørsmål ta gjerne kontakt med Hans Jørgen Mørch, hjm@cfdmarine.com, tlf. 90510536